انتخابات

کمیته ملی دموکرات‌های آمریکا احتمالا در ۲۱ ژوئیه جو بایدن را به طور رسمی به‌عنوان نامزد ریاست‌جمهوری خود معرفی می‌کند تا به گمانه‌زنی‌ها درباره جایگزینی احتمالی او در پی عملکرد ضعیفش در مناظره تلویزیونی اخیر با رقیب جمهوری‌خواهش، دونالد ترامپ، پایان دهد.

بلومبرگ: دموکرات‌های آمریکا آماده تسریع در نامزدی بایدن هستند

به گزارش قدس آنلاین، شبکه خبری «بلومبرگ» به نقل از افراد مطلع گزارش داد، دموکرات‌ها از قبل برنامه‌ریزی کرده بودند تا قبل از کنوانسیون ماه اوت خودشان، بایدن را نامزد کنند، اما زمان‌بندی پیشنهادی «تصادفی» به حزب اجازه می‌دهد تا گفت‌وگوهای درون‌حزبی برای جایگزینی او را «خنثی» کند و «بیشتر حول نامزد خود متحد شود، آن هم در زمانی که خودی‌ها از او می‌خواهند تا پس از عملکرد نامناسب در مناظره ۲۷ ژوئن، به نفع یک نامزد جدید کناره‌گیری کند.»

کمیته ملی دموکرات آمریکا قرار است چندین جلسه کمیته را بین ۱۶ تا ۲۱ ژوئیه برگزار کند تا قوانین و رویه‌های رای‌گیری مجازی را نهایی کند. ۲ منبع دموکرات هم در گفت‌وگو با فاکس نیوز، ۲۱ ژوئیه را به‌عنوان تاریخ احتمالی تأیید کردند که تنها سه روز پس از آن است که پیش‌بینی می‌شود ترامپ نامزدی حزبش را دریافت کند.

اولین رویارویی انتخاباتی ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا و جو بایدن، رئیس‌جمهور کنونی آمریکا پنجشنبه گذشته در آتلانتا، جورجیا به میزبانی شبکه خبری سی‌ان‌ان برگزار شد. ناظران سیاسی عمدتا بر این باورند که رئیس‌جمهور ۸۱ ساله ایالات متحده در مقابله با این تصور که او انرژی و قدرت ذهنی لازم برای رهبری کشورش برای چهار سال دیگر را ندارد، شکست خورده است.

تیم رئیس‌جمهور آمریکا، شکست او در مناظره را اینگونه توضیح داد که او سرما خورده بود. هفته گذشته وقتی روزنامه‌نگاران پرسیدند که آیا بایدن قصد کناره‌گیری دارد، کمپین او پاسخ داد «البته که نه.»

به گزارش راشا تودی، برخی از دموکرات‌ها از آن زمان، چه به صورت علنی و چه در ارتباطات خصوصی با روزنامه‌نگاران، گفته‌اند که بایدن باید پس از عملکرد ضعیف‌اش، کمپین خود را متوقف کند. گزارش‌هایی هم منتشر شده است که برخی از حامیان مالی دموکرات‌ها اصرار دارند که بایدن به‌عنوان نامزد این حزب برای انتخابات پنجم نوامبر (۱۵ آبان) کنار گذاشته شود.

روز جمعه وب‌سایت خبری آکسیوس نتایج نظرسنجی مورنینگ کانسالت را منتشر کرد که نشان می‌دهد ۶۰ درصد از رای‌دهندگان معتقدند که بایدن «قطعا» یا «احتمالا» به‌عنوان نامزد دموکرات‌های ریاست جمهوری جایگزین شود. با این حال، منابع سی‌ان‌ان مدعی شده‌اند که خانواده رئیس‌جمهور آمریکا، که بنا بر گزارش‌ها از معدود افرادی هستند که می‌توانند او را متقاعد به کناره‌گیری کنند، در دیدار روز یکشنبه از او خواستند که در رقابت انتخاباتی باقی بماند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.